Helg

Allmänt / Permalink / 0

Hlgen går för fort. Man hinner ej med allt man vill.

Lördag var det bilservice för hela slanten. Bytt vinterdäck på fyra bilar, bytt olja och en massa filter på tre bilar och monterat motorvärmare på en bil.

Söndag så var jag och städade efter mig och förde hem alla däcken. Sedan kollade jag hur det var med min flamriktare i pannan. Den fungerar utmärkt så jag snyggade till den lite och skruvade fast den på brännaren. Sedan kollade jag igenom hela pannan och konstaterade att allt fungerar bra.

Bild inne i eldstaden före och efter flamriktaren.




Bild på flamriktaren


En bild på konvektionsrören efter 3 veckors eldande.




Bilder på anslutningen till muren med rökgastempmätare och dragbegränsare.



Så ser det ut när dragbegränsaren är fullt öppen. Man ser rökgastermometerns givare.




Hej då.

Till top