Äntligen varmvatten

Byggen, Pelletspanna / Permalink / 0

Igår vid 01:30 eller det blir väll idag så fick jag vattnet inkopplat. Har sågat ner alla stålrör för att ersätta dom med koppar. Det var inget stort hål kvar inne i stålrören, det röret som gick till toan hade ca 1mm hål. Men nu är alla dessa rör borta. Varför det blev så sent med inkopplingen av vattnet var för att jag var på hockey, Asplöven Kiruna. Resultatet blev 3-1. Asplöven ägde hela matchen. Det var Asplöven mot målvakten.


Idag har jag pressat alla kopplingarna till pannan och fyllt systemet. Det var mycket luftande av elementen verkade aldrig ta slut. Sedan satte jag igång el-patronerna och nu väntar jag på att få gå och ta en dusch. Jo jag var och målade en bil idag på morgonen, blev väll ganska bra.


Här är en bild på nya värme rören innan dom är pressade, mycket mätande och joxande för att få allt att stämma. Har dragit alla rör på ena sidan av pannan så det finns mycket utrymme för sotning.





På denna bilden ser man varm och kallvattenrören.



Här är det ett enda kaus



En fin ragazoon.





På söndag skall jag provelda pannan. Hoppas det fungerar bra.

Tjing

Till top