Skit bil

Bil / Permalink / 1

Har nu skruvat tre kvällar för att få ut växellådan så jag får se vad det är för fel på kopplingen. Alla jävla skruvar sitter stenhårt och är rostiga....fy fan för denna bil. Skall aldrig mera köpa en Hyundai, detta är den sämsta bilen jag skruvat i. Trångt bökigt rostigt krångligt slitsamt irriterande att skruva. Nu förstår man varför det är en billigare bil. Hade en Volvo 850 som jag bytte vevaxeltätning i och i den bilen var det super trångt men det var rena rama barnleken mot Hyundaien.

Imorgon får jag bort lådan, är bara fem skruvar kvar sedan får man se vad det är för skit bakom lådan. Ingenting förvånar mig mera med denna bil. Tänk att det är en 2002'a så den har ej så många år på nacken men ändå sitter allt som att det var fastsvetsat.

Enligt instruktionerna skall man skruva lös ABS givaren, lossa drivaxelmuttern och ta lös drivaxeln tror ni det gick? Nej helt omöjligt. Tillverkade en avdragare för att drivaxeln rostat fast i hjulnavet men det hjälpte inte. Har kört med mutterdragaren i 30 minuter och slagit med släggan så hjullagret gick sönder utan att få lös eländet. Tänkte då att jag lossar hela navet från bärarmarna så jag började ta lös ABS givaren som är tillverkad i plast. Tror ni man får lös den förbannade givaren.....nej den har rostat fast....Hur fan kan plasten rosta fast. Det var bara att lossa ABS givar kabeln från elsystemet och plocka lös hela jädrans hjulnavet med drivaxel och givare.


Återkommer i morgon med svaret på problemet med kopplingen.

#1 - - Anonym:

Hejsan,



väntar med spänning på hur det går



Till top