Taklagsfest

Byggen, Hus och garage / Permalink / 2
Imorgon tänkte jag montera på taket i voljären och då blir det antagligen så att man måste till gröna skyllten för att hämta hojtarolja till taklagsfesten om allt skall gå rätt till.

Har spikat nät idag på tre sidor och imorgon spikar jag nätet på taksidorna. Monterade ihop lång och kortsidorna så man får lite humm om hur den skall placeras. Tyckte det blev ganska bra. Funderar på olja voljären med en lite brunfärgad olja. Skall inte vara något problem för Jakosarna för det är nät på allt trä och deras näbb lär inte nå till oljan.

Lite bilder på dagens arbete.




När jag är färdig skall jag meddela materialåtgången och kostnaden för hela buren. Skall även göra en komplett ritning ifall någon annan behöver ritning till en voljär.


HSB satte mig i arbete förra helgen också, då var det en paviljong som skulle upp på vår uteplats. Jag hade det förslaget förra året men det sågades direkt. De där HSB har enorm chefspotential. 



Nu blir det att värma bastu.
#1 - - Anna:

Asgarvar åt din kommentar om HSB, men det stämmer så bra så :) Och är det inte din egen HSB som sätter dig i arbete så finns det ju andra, hehe. Tackar än en gång för cykeln, det blev jätte bra. Han har verkligen noll balans och att köpa stödhjul till den cykeln hade kostat 1500 kr!!! Huvva så det e tur man känner lite händiga människor som verkar som idé sorutor och bäst av allt kan förverkliga det. Ser fram emot din uträkning på kostnaden, den blir jätte bra voljären

#2 - - TBO:

Tror nog det är HSB hemma hos er också :-)

Kul att få göra en god gärning till grabben.

Till top