Grillstuga

Byggen, Hus och garage / Permalink / 1
Vi har ett lusthus eller vad man nu kallar det som vi använt som förråd. Nu i sommar så tyckte jag det var dax att göra något vettigt av det. Tyckte grillstuga är bättre så då drog jag igång projekt grillstuga. Golvet var inte så fint gjuten så det var där jag startade. Först kollade jag vad det fanns för grillar på marknaden. Ville inte börja svetsa och böka utan hellre lägga tiden på grilla mer. Hittade en fin grill med rökrör och alla tänkbara tillbehör man behöver. När jag hade alla måtten startade jag med golvet. Isolerade ned 70mm friggo och lämnade plats för en luftkanal som mynnar ut under grillen så man slipper drag kring fossingarna. Sedan på med 40-50mm betong och behövlig armering. Byggde upp bänkar runt nästan hela stugan. Lyckades klura ut ett system så dem bara sitter fast i väggarna. Ville inte ha en massa fula ben ner mot golvet. När det var klart kastade jag in grillen och frugan fyllde på med fluff och lull så det blev mysigt. Nu har vi grillat och testat med olika drycker och det fungerar kanon. Nästa sommar klinkrar jag golvet om det inte finns några sprickor i det gjutna. Man vet aldrig hur det håller med kyla och sådant elände vi har här i nordpolen.
 
 
#1 - - Pär:

Snyggt!!

Till top