Badtunna del 4

Hus och garage / Permalink / 0
På måndag var jag till Cramo och hyrde en packningsmaskin typ rundplatta som packar ganska djupt.  Körde ungefär 45 minuter och packade makadamen så den blev hård. Fick fylla på lite på vissa ställen. Man skall köra minst 6 överfarter för att vara säker att det är packat.
 
 
På tisdag vart det dax att hämta virke och isolering. Det blev 100m 45x95 som skall användas till att regla för trappen och 100m 22x95 som står på högkant mellan trappstegen. Själva trappen blir rillat virke men det får hämtas senare. Isoleringen är 50mm och 100mm. 50mm används till sidor och 100mm till botten typ under bänkar och den delen som kommer mot mark. Tänkte att de delarna som har kontakt med mark eller reglar skall ha tjockare isolering. Skar upp isoleringen till botten och sidorna i nedsänkningen sedan var det kväll.
 
 
Onsdag började jag plocka ihop sandfilter och gå igenom alla kopplingar innan jag börjar borra i baljan. När jag började ha koll på allt så borrade jag först nedre röret som skall gå till sandfiltret. Sedan var det övre röret från sandfiltret. Efter det borrades nedre röret som skall till vedkaminen. Övre röret väntar jag med för den skall ligga 6cm över kaminhöjden. Sedan ett hål för LED belysningen och efter det 8st hål för bubbelsystemet. Nu kan jag börja limma fast frigoliten i nedre delen av baljan och sedan bygga pallning under bänkarna. 
 
 
Måste säga att jag fick ett mycket gott intryck av leverantören www.badbalja24.se alla prylar håller bra kvalitet och man får med allt som behövs för att montera ihop baljan. En massa olika storlekar på håltagningsborrar och tätningsmedel, slangar kopplingar och klämmor. Även sanden till sandfiltret var med i leveransen så man behöver inte åka och söka en massa prylar för att få ihop baljan.
 
 
 
 
Till top