Vindruta

Hot Rod / Permalink / 0
 
Jobbat på bockningen till vindrutan. Har inte bestämt mig om den skall vara rak eller lutande. Men det lutar åt lutande och delad ruta.
 
Började med att trimma plåten i rätt radie så jag kan köra mot stoppare i falsmaskinen. Sedan bockar jag den 15-20 grader i stöten.
 
Här är första steget i bockningen gjord. Eftersom det är en ytterkurva blir ju plåten lite för lång så det blir veck efter man bockat den
 
För att bli av med vecken så använde jag krympmaskinen och krympte den tills den var rak igen.
 
Sedan var det bara att göra sista bockningen. 
 
Efter bockningarna har jag justerat alla plåtar i 10 timmar. Vill ju ha bra passform innan jag börjar svetsa ihop allt. Då blir det lättare att justera svetsarna eftersom dom kommer krympa och vrida på allt. Vet man att det varit rakt före svetsning är det bara att sträcka på svetsarna tills det är rakt igen.
Till top