Ytterdörren har fått lite omvårdnad

Hus och garage / Permalink / 2
Tåtningslisten var så sliten och ville inte göra det den var där för så jag beställde en ny v-list 12mm för sågspår från leifarvidsson.se. Var enkelt att byta, en liten spik i varje ände fick man ta bort med tången och sedan dra ur gamla listen. Monteringen var också enkel, bara trycka in den i spåret. Tröskellisten sitter i en aluminium profil och samma v-list passar i den.
 
 
 
Hade även en spricka i nedersta glaset vid dörren så jag bytte även glasen. Var några gul/brunfärgade glas med mönster. Gillade inte färgen eller mönstret så jag bytte mot frostat glas istället. Nu i efterhand så hade det fått vara något mönster för att bli riktigt 100. Men fick mycket bättre ljusinsläpp med frostat glas så det är ju bra.
 
 
 
#1 - - Christopher :

Hej
Jag äger en buick electra 225 1962. Har orginalmoter och låda. Min fråga är;2:a växeln har slutat fungera är detta svårt att åtgärda?
Svara gärna till min mail [email protected]

Mvh Christopher Olsson

#2 - - Christopher :

Hej
Jag äger en buick electra 225 1962. Har orginalmoter och låda. Min fråga är;2:a växeln har slutat fungera är detta svårt att åtgärda?
Svara gärna till min mail [email protected]

Mvh Christopher Olsson

Svar: Du måste nog plocka isär lådan och renovera den. Kolla www.mrmechanic.se så hittar du delar till den.
Tobbe

Till top