Dörrar

plåtar klipps med samma form som bilen
 
Sedan bockas dom i falsmaskinen så får dom samma form som bilen
 
Eftersom bockningen är gjord i radie blir plåten lite böjd och måste riktas i krymp maskinen
 
En plåt klar
 
Två plåtar klar
 
Nedre plåten klar och svetsad
 
Fönster bågen klar
 
Lite trångt för låset men det skall nog gå
Byter ut kaross bultarna i samma veva som jag bygger en förstärkning för kaross infästningen
 
Svets primer
 
Förstärkningen punktad
 
Lite svets fick man dit innan det var dags att åka hem
 

Real steel Hot Rod bygget går vidare

Sista plåtarna till sparklådorna har blivit tillverkade och svetsade, 
 
 
 
Torpeden har även blivit svetsad
 
Böjar till yttre dörrkarmar har blivit svetsade
 
Även kört lite brons svets i skarvarna
 
Riktat och slipat kring vindrutan
 
Börjat tillverka dörrar. Kollar fort att karossen fortfarande har samma form som mallen
 
Innan jag klipper plåtarna så gör jag en testbit så jag kan kolla alla måtten
 
Eftersom ingen plåt är rak i dörren måste jag boka i falsmaskinen 
 
En kurvig plåt som bockas blir alltid böjd så man får rikta i krymp eller sträck maskinen
 
Testbit på plats och måtten är nu klara.
 
RSS 2.0