Pizza på riktigt

Allmänt, Byggen / Permalink / 1

Funderade hur man kan laga pizza hemma utan att få en hemma pizza. Man kan ju inte köpa en riktig pizza ugn och smacka upp den i köket. Såg att det fanns pizza stenar för en massa hundringar och då fick jag en ide att göra en tjock plåt som kan ackumulera en massa värme. Tillverkade en rund 12mm plåt, blästrade den och smorde in den med olja och körde in den i ugnen så oljan fick brännas fast. Blev helt perfekt, har bakat flera pizzor på plåten och det är som köpes pizza alltså riktig pizza.



Lite bilder.



Pizza före gräddning



I ugnen



Och här är det dax äta.



Mätt och belåten och läge tre i soffan nu.

Tjing

#1 - - Anna Svelin:

Hallo Tobbe



Jag blev ju sugen på pizza bara jag såg din!!! Snälla, en sån plåt vill jag ju oxå ha, kan du inte göra en till mig?

Till top