Min fd Hot-Rod

Allmänt, Byggen, Hot Rod / Permalink / 2
Vad det suger att blogga ibland, just när man är färdig och skall ladda upp så brakar eländet ihop och man får göra om.....

Har sökt efter mitt fd hemmabygge T23 på internet utan resultat. 

Hade mycket roligt med denna bilen i början på 90-talet. Var på racing i finska Rovaniemi typ 130km från Haparanda. Skulle igentligen inte fara dit men det blev så ändå. Körde hela vägen dit och hem, hade mycket roligt då alla finska bönder stod som fågelholkar på åkrarna när dom hörde och såg bilen. När vi anlände en nedsliten flygraka i de finska skogarana så var det en massa fågelholkar. En av deltagarna hade en kompressormatad Dodge där och var favoriten, med honom åkte stadsöverhuvudet och alla var mäkta imponerade. När väl tävlingen startade så valde jag att köra i samma klass. Dodgen körde mot någon 4 dörrars häck och det gick på 8.2 sek, jag körde mot en 429a Mustang och den killen trodde han fick motorstopp eftersom den gula T23an försvann. Åkte på 7.8 sek och 160kmh utan fäste. Efter den repan var Dodge killen direkt och förklarade att han minsan har en bättre drivning till sin kompressor hemma i garaget, och då svarade min medhjälpare från finland att den inte gör någon nytta i garaget när det är tävling. Killen var så såker på seger dagen före  tvlingen och det var en av orsaken till att vi åkte dit. Min finska medhjälpare var i eld och lågor att vi skulle åka dit. Efter ett par repor stod vi då där på starten jag och Dodge killen, slutade med att han tog en röd lampa och ändå blev omkörd. Efter det fick man krama en brutta och fick även en stor pokal. Bilen kallades för Keltainen paholainen och även jag fick ett konstigt namn men vad gör väl det när man fick åka hem med segern.



Här var det lite vinter körning.

Finns lite bilder på diverse bilar och en total renovering av en hundkoja på min hemsida.
http://hem.bredband.net/tobbeoja/
#1 - - Danne:

Fordonsstatus: Avställd (1999-10-18)

Senast godkända besiktning: 1996-07-09

Antal ägare: 10

Färg: RÖD!

Nuvarande ägare: Robert Persson, Katrineholm



Fast det här visste du säkert redan...

#2 - - Anonym:

Jo har koll på det. Det roliga är att polarens bil hittar jag alltid när jag söker på nätet och vi byggde dessa samtidigt.

Till top