Mycket smådelar mm

Hot Rod / Permalink / 0
Sist jag uppdaterat så fick jag gångjärnen till fjädringen tillverkat. Har jobbat på resten av prylarna för att få klart fjädringen.
 
Detta skall bli fästet till gångjärnet.
 
Här har jag tillverkat alla delar för lagringen i gångjärnet.
 
Monterar ihop allt och har lite papper imellan så man får lite spel. Annars blir det så svårt montera senare.
 
Fästet klart för svetsning.
 
Då var gångjärnen klara, bara tryckstängerna och fästen till axeln kvar.
 
Här pågår tillverkningen av axel fästen. 
 
Axel fästena färdiga med gummi.
 
Rensar baxaxeln på diverse fästen.
 
Så nu är den ren.
 
Innan jag kan svetsa fästen för fjädringen måste jag svetsa bärarmsfästet. Blir så dåligt om utrymme senare. Axeln blästras först.
 
Nu är det rent och fint för svetsning.
 
Svetsar i en snurra så man får en jämn svets.
 
Blev riktigt bra.
 
Körde på lite primer också så den inte rostar.
 
Då var det dax för tryckstängerna. Tillverkas i rostfritt.
 
Många delar att svarva och polera.
 
Tryckstängerna klara. 
 
Jobbar på förstärkningar till urkap i ramen.
 
Två bitar klara.
 
Skär ut med plasma.
 
Passar bra efter lite slipande.
 
Hoppas på få färdigt allt med fjädringen nästa helg.
 
 
Till top