Plåtarna har kommit och oljetanken är nästan ute.

Byggen, Pelletspanna / Permalink / 0

Ja då börjar arbetsveckan lida mot sitt slut och man får börja med sina egna projekt. Har haft ett litet slitautoljetanken projekt under veckan. Kan säga att det inte var någon givande stund. Fy f....n vilket slit. Tog ca en timme att tömma och rengöra tanken, Kopplade en gammal dammsugare i tankröret så man fick ut den värsta stanken, sedan öppnade jag locket på tanken och sög ur oljan i en grovis, sågade upp ett hål längs ena långsidan och sprutade avfettning i hela tanken sedan var det bara att skölja med vatten och suga ur skiten. Efter det var det såga som gällde, och vilket slit det var. Sågade i tre timmar och var helt slut. Lämnade tre snitt till idag och nu är det färdigt. Har varit ensam så jag orkade inte börja bära ut eländet för då skrapar man alla nymålade väggar i källaren. Får ta det under helgen om jag hinner.


Här är en bild på en slaktad 40åring.



Men det bästa som hänt idag var att jag satt med en arbetskamrat på lunch och sa att det var synd att man inte fått plåtarna till pannan och just då ringer telefonen och jag funderar vem f..n ringer mitt i min lunch men blev glad av att höra att det var lasermannen som hade plåtar för avhämtning. For som en oljad blixt dit och nu är det bara att skära och svetsa så man får byta pannan innan kylan kommer.

Rena och fina plåtar till pelletspannan. Blir en fröjd att svetsa i detta.


Till top