Dörr och kylarmaskering

Hot Rod / hot rod / Permalink / 0
Kylarmasken klar, bara göra några fästen kvar.
 
Förstärkningar till dörren borrade och klara för svets primer.
 
 
Slipar med 120 korn före jag sprutar på svets primer
 
Svetsprimern på tork
 
Har slipat en borr så den ser ut som en huggmejsel i spetsen som jag borrar i hålen före jag svetsar så jag for ren plåt att svetsa på. Annars sprätter det så mycket och det blir lite osäkert om svetsen är bra.
 
Här är det Borrat lite så svets primern är rensad.
 
 
Sedan är det bara svetsa.
 
Och slipa bort överflödig svets så det är rakt och fint för resterande grejor som skall dit
 
Bockat balkar som gångjärnen fästes i. 
 
Justerat längden på balken och efter det gjorde jag kväll för nästa steg är gångjärnen och då blir det mycket mätande och då är det bra att vara klar i knoppen så det blir rätt.
 
Så ser bilen ut idag.
 
Till top