Lite mer dörrlås

Hot Rod / bygga bil, hot rod / Permalink / 0
Tillverkat sista plåten till bakdelen och börjat färdigställa andra dörren som jag förträngt ett tag 😀
 
Saknade plåten till slutet av sparklådan.
 
Klippte en plåt och ristade formen från sparklådan på den. Bockade alla kanter så jag får svetsa plåten kant i kant och inte i hörnet. Då får man en jämn radie och inget spackel i kanten.
 
Slipade insidan med 80 papper.
 
Pensla lite svetsprimer så man får lite rostskydd.
 
Sedan punkta på plats.
 
Efter sparklådan så satte jag igång med dörren. Hade lite problem med hålen till låset på första dörren. Borrade efter den medföljande plåten jag fick med låsen men det var en jädrans massa strul så tillverkade en egen mall.
 
Här ser man vilken bra kvalitet det är på amerikanska köpes prylar. Inte ett hål rätt.
 
Fixerade mallen på rätt ställe.
 
Borrade, sågade och filade så låset passar.
 
Skruvade dit låset och nu var det inget problem.
 
Stängde dörren och låset, ristade vart lås pinnen skulle vara och borrade ett hål. Monterade pinnen mitt i hålet.
 
Stängde dörren och det vart perfekt direkt.
 
Påbörjade montaget av dörrhandtaget men fick bara tillverkat fästet sedan tog permissionen slut. Mer nästa helg.
 
Till top